wtorek, 2 kwietnia 2024

Spacer cześć 2


Spacerując ostatnio po kortowskim lesie zauważyłam niepokojące zjawisko jakie występuje tam . Mianowicie przeraziła mnie ilość śmieci wyrzuconych do lasu. CZY LUDZIE nie zdają sobie sprawy, jakie to niebezpieczeństwo zarówno dla lasu ludzi jak i zwierząt? Szklane butelkę mogą doprowadzić do pożarów lasu. Dla ludzi możliwe ryzyko zranienie się przez nie uwagę czy też zarażenie się chorobami. Dla zwierząt maga zrobić się przez zjedzenie czy też skaleczenie . Uważam takie zachowanie za nie odpowiedzialnie i dotarło do mnie jak bardzo nie szanujemy tego co nas otacza. Dlatego jestem wdzięczna moim wychowawcom z podstawówki i gimnazjum, to oni zabierali nas na zbieranie śmieci na dzień Ziemi czy pierwszy dzień wiosny. Po latach stwierdzam, że zrobili dużo, aby ukształtować moje postrzeganie. Jednak stwierdzam też ze samo zbierania to za mało. Zabrakło mi wytłumaczenia dlaczego, może jakiś eksperyment czy też pokazanie jak wyglądają oceany. Bo w kółko mówienie o segregacji to trochę za mało. 



Dlatego jako przyszły nauczyciel będę stracą się na przykładach jak ważne jest segregowanie i wyrzucanie śmieci w odpowiednie miejsca, ale nie tylko pokazanie co dzieje się z odpadami, jak można je wykorzystać. Teraz mamy niezwykły dostęp do różnych źródeł filmów doświadczeń, które warto pokazać dzieciom. To właśnie one są przyszłością naszego świata. Dlatego tak ważne jest tłumaczenie, że las nie jest składowiskiem śmieci i z tam też jest życie. Pokaźnie, że las i przyroda otaczające nas są istotne dla życia człowieka. Uzmysłowienie tego powinno być już od najmłodszych lat. Wskazanie na rolę przyrody w naszym życiu. Współcześnie, jest coraz więcej ludzi na świecie co za tym idzie produkowane są coraz większa ilość śmieci. Ostatnio w telewizji widziałam ile śmieci trafią do Wisły. A następnie do morza, w którym ludzie się kąpią a co jeśli tą wodą się zachłysnąć i dostanie się do naszego organizmu nawet nie zdajemy sobie co tak naprawdę się znajduje w tej wodzie. I w jakiej ona jest stanie. Nawiązując jeszcze do liczebności ludzi do życia człowieka niezbędna jest woda. Jak wiadomo nasza planeta składa się z wody, ale pojawia się problem ze większość wody jest nie zdatna do picia. Czy człowiek może żyć beż wody ? Co można zrobić, aby pokazać dzieciom istotną rolę przyrody w świecie? Jak wodę może chronić? Jak dbać o ziemie?


Przy pomocy chat GPT stworzyłam który pokazuje ile śmieci jest w około nas. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pacynka

 Ostatnio na zajęciach języka obcego tworzyliśmy pacynki.  Co to jest dokładnie, albowiem  pacynka – to  rodzaj lalki teatralnej nakładanej ...