środa, 29 maja 2024

KMO - koło młodego odkrywca

 

Koło młodego odkrywcy

 

Ostatnio miało miejsce czwarte forum koła młodego odkrywcy. Podczas którego miałam możliwość oberwania prac dzieci 3 letnich. Zaskoczyło mnie jak bardzo zaangażowane są dzieci, w tym wieku dzieciaki wraz z nauczycielami przygotowały zajęcia o swoim mistrzu. Według nich mistrzem jest kot. A  dzieci zapoznały się  z tym, jak powstały odblaski. 

Twórca pierwszych odblasków

W 1936 roku Brytyjczyk Percy Shaw wynalazł pierwsze odblaski drogowe, które miały rewolucyjną konstrukcję. Shaw był kierowcą i często miał trudności z poruszaniem się po drogach w nocy. Jego odblaski, nazwane „cat’s eyes” (oczy kota), były wykonane z metalowej obudowy z wkładką szklaną, która odbijała światło samochodów. Dzięki temu kierowcy mogli łatwiej zobaczyć drogę i uniknąć niebezpiecznych sytuacji.

To była inspiracją do ich zajęć.


Oczywiście my również przygotowaliśmy się do tego wraz z dwiema innymi studentkami i naszą wykładowczynią przygotowaliśmy zajęcia dotyczące.  Tematem naszego projektu było "Odkrywaj fascynujący świat roślin". 

Wcieliliśmy się w rolę nimf, gdzie przygotowaliśmy dla dzieci różnego rodzaju zadania. W planie miałyśmy, że  za każde zadanie dzieci dostają element rośliny tak, aby pokazać im jaka jest budowa, czyli korzeń łodyga liści oraz kwiat.

 

Zaczniemy od tego, że dzieci odwiedziły nas ogród, który był modele roślin. Dzieci zobaczyły go, poznały nas i naszego przyjaciela chochlika. Zapoznaliśmy się oraz zatańczyliśmy nasz taniec powitanie. Tumci tutumci - jest to pląs 


Następnie dzieci udały się na pokaz własnego projektu. A my w tym czasie przygotowałyśmy, naszą druga część przedstawienia gdzie nasz chochlik  stał się zły i zniszczył nasz ogród.

 

Po powrocie dzieci zauważyły że jesteśmy smutne i postanowiły nam pomóc

Zadania jakie przygotowaliśmy dla dzieci to;

1 Zgadnij co dotykasz ? Za zasłonka stała jedna z nas i dawała do ręki dzieciom różne przedmioty typu szyszka, liście, kwiat, konewka itp. dzieci za pomocą tylko dotyku zgadywali co dostały do ręki

2 Kolejnym zadaniem było oczyszczenie oczka którym była pojemnik  z wodą były umieszczone różnego rodzaju trawa i kwiaty zadaniem dzieci było oczyszczenie oczka. Używały do tego klamerek. 

3 Następnie musiały poszukać kopert rozłożonych po całym patio. Gdy je znalazły ustawiliśmy w koło oczka i mogliśmy wyciągnąć zawartość koperty gdzie były ukryte kwiaty które pod wpływem wody rozkwitły

4 Ostatnim zadaniem było stworzenie własnych chustek przy użyciu roślin za pomaca kamieni odbiły rośliny.

Mogły dzięki temu zabrać je ze sobą do domu.

 

Podsumowując te zajęcia były doświadczeniem, którego do tej pory nie miałam możliwości. Po raz pierwszy prowadziłam zajęcia  dla 3 latków. Myślę, że było ciekawe doświadczenie ma mojej doradzę nauczycielskiej i uzmysłowiło mi to jak trudna, ale opłacalna. Żeby za nasz wysyłek zobaczyć uśmiech i szczęście dzieci. Myślę też że zdjęcia oddają nasze szczęście. To była dobra lekcja, że nie zawsze co zaplanujemy będzie idealne, oraz to jak trzeba dostosować się i pokazać swoją kreatywną stronę. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy można jeść robaki ?

  Ostatnio miałam możliwość uczestniczenia w  zajęciach, w których mieliśmy możliwość aktywnego udziału w nim. Były to warsztaty kulinarne, ...