niedziela, 14 kwietnia 2024

Wiosna część 2

Ostatnio na zajęciach edukacja społeczno-przyrodnicza miałyśmy zajęcia nietypowe. Zaskoczyła mnie ta forma zajęć, ale bardzo przypadła mi do gustu. W słoneczny dzień, zamiast siedzieć zamknięci w budynku wydziału. Zajęcia spędziliśmy na świeżym powietrzu, gdzie nasz wykładowca pokazałam nam ciekawy sposób na spędzenia czasu na dworze. Nie było to zajęcia typu "róbcie co chcecie", ale niezwykle interesujące i pokazujące jak można przeprowadzić takie zajęcia z dziećmi. Najpierw rozłożyliśmy koce, na których siedzieliśmy.

 Następnie usłyszałyśmy bajkę o motylu cytrynku za pomocą japońskiego teatrzyku kamishibai. Była to ciekawe ilustracje, na których dowiedziałam się, że ten gatunek motyla żyle dwa lata oraz to jak wygląda różnice płciowe. Poznałyśmy też, jak rozmnażają się te motyle, oraz jak spędzają wiosnę lato jesień i zimą. Jakie miejsca są dla nich atrakcyjne i dlaczego nie warto zgarniać liści, albowiem jest to miejsce, gdzie motyle spędzają zimę. Gdy spada śnieg, liście stanowią ochroną warstwę, która otula motyle i pozwala im przetrwać zimę. Bardzo ciekawe okazała się też to iż motyle te dwa razy w ciągu roku zapadają w sen, ale przed nim muszą porządnie się najeść. Ciekawym rozwiązaniem tego gatunku jest też to, że samce tych motyli budzą się wcześniej, dlaczego, ponieważ wola niższą temperaturę jest to bardzo ciekawe zjawisko.



 Następnie dostałyśmy do spróbowania kilka roślin np.  pokrzywa, która w odpowiedni sposób zwinięta można zjeść, dowiedziałam się również o tym, że stokrotka może by dodatkiem do sałatki. Dostałyśmy również do oglądu różne książki jedna bardzo przykuła moja uwagę. Jest ona bardzo ciekawa i w przyszłości zakupie ja i będę wykorzystywać w pracy z dziećmi. 





Na koniec zajęć mogłyśmy zagrać w różne gry, które przeniósł  zarówno wykładowca jak my sami w moim przypadku padło na memory które nie tylko posiadały obrazki oraz podpisy. Dzięki czemu poznaliśmy nazwy. Uważam te zajęcia za bardzo atrakcyjne oraz że dzieci jeszcze chętnie będą brały Myślę udział w tego typu zajęciach
.

Takich zajęć powinno być coraz więcej bo są bardziej interesujące oraz bardziej przemawiające. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pacynka

 Ostatnio na zajęciach języka obcego tworzyliśmy pacynki.  Co to jest dokładnie, albowiem  pacynka – to  rodzaj lalki teatralnej nakładanej ...